Nejčastější otázky

S čím vám můžeme pomoci?

Co je Cvak a jak funguje

Pro koho je Cvak určený?

Co je to Cvak?

Jak si můžu Cvak pořídit?

Jaké vybavení potřebuji, když chci Cvak používat?

Kolik mě bude používání Cvaku stát?

Opravdu vždycky zaplatím se Cvakem jen 0,8 % z jakékoliv platby

Kde zjistím, kolik peněz mi přišlo od zákazníků na účet?

Za jak dlouho mi dorazí peníze na účet?

Můžu mít více aplikaci na více zařízení současně?

Jak si Cvak zruším?

Jak placení Cvakem vypadá? Máte video?

Můžu si Cvak napojit na svoje pokladny?

Jaký mobil nebo tablet potřebuji, aby mi Cvak fungoval?

Mám neobvyklé podnikání, můžu i tak Cvak používat?

Může si Cvak založit každý, nebo je to nějak omezené?

Můžou mi lidé platit hned, jak si Cvak stáhnu?

Co všechno musím udělat, aby mi lidé mohli platit?

O NFC kartě

Můžu platby přes Cvak přijímat dříve, než dostanu NFC kartu?

Kdy a jak dostanu NFC kartu?

Můžu mít více NFC karet?

Kam mám NFC kartu umístit?

Rychlá pomoc

Kam se mohu obrátit, když budu mít akutní problém?

Průběh placení se zákazníkem

Kdo a jak se mnou může vyřídit reklamaci konkrétní platby?

Musí být zákazník klientem Air Bank, aby přes Cvak zaplatil?

Zaplatí u mě zákazník přes Cvak i platební kartou?

Potřebuje zákazník speciální aplikaci na placení přes Cvak?

Jak se dozvím, že platba za zboží nebo službu proběhla úspěšně?

Jak zaplatí zákazník přes QR kód v aplikaci nebo na NFC kartě?

Jak probíhá platba na straně zákazníka / Co dělat, když zákazníkovi nejde zaplatit

Kam si mám nalepit samolepku, kterou jste mi poslali společně s NFC kartou?

Co může o placení zajímat vaše zákazníky

Proč nejde zaplatit chytrými hodinkami?

Dá se přes Cvak zaplatit stravenkami?

Jak se dá zákazníkovi vrátit platba?

Co dělat, když omylem zákazníkovi naúčtuji jinou částku?

Řeším se zákazníkem reklamaci platby kartou neboli chargeback. Co všechno musím udělat?

Kde najdu potvrzení, jestli zákazník zaplatil?

Co dělat, když se zákazníkům nedaří zaplatit přes NFC?

Jak to máme nastavené s Global Payments

Proč potřebuji mít uzavřenou smlouvu s Global Payments, aby mi lidé mohli platit přes Cvak?

Už s Global Payments smlouvu mám, mění to něco?

Co mám dělat, když si s něčím nevím rady, chci změnit nějaké nastavení nebo Cvak úplně zrušit?

Jsem zákazník Global Payments a platím u nich více než 0,8 %. Když si pořídím Cvak, zlevní mi to i terminál a platební bránu od Global Payments?

Na stránkách Global Payments je jiný ceník, než jaký máte vy. Který pro mě tedy platí?

Jak změním název podnikání? Ten, co se zadával při registraci a zákazníkům se objevuje při placení a ve výpisu z účtu.

Může se stát, že mi Cvak nebo Global Payments vypoví smlouvu, když budu přijímat málo plateb?

Jak funguje NFC karta místo terminálu

Co přesně ta NFC karta je, jak funguje a jak ji mám používat?

Můžete mi NFC kartu poslat na jinou adresu? Mám ji v aplikaci zadanou špatně.

Co chystáme ve Cvaku dál

Něco mi ve Cvaku chybí. Kdy to do aplikace doplníte?

Pro koho je Cvak určený?

Zatím hlavně pro lidi, kteří podnikají sami na sebe, a pro malé podniky. Takové ty, ve kterých majitel často zároveň obsluhuje. Cvak tedy ocení kadeřníci, kosmetičky, maséři, trenéři, řemeslníci, trhovci, stánkaři, vinárníci, provozovatelé bistra nebo trafiky a podobně. Na jedno IČO od nás totiž každý podnikatel může v tuto chvíli dostat jenjednu NFC kartu, která funguje obdobně jako terminál, a propojit si ji v aplikaci Cvak s jedním telefonem nebo tabletem. Přes tuhle jednu NFC kartu pak zákazníci zaplatí právě jemu. Na tom, aby Cvak mohli používat i obchodníci s více zaměstnanci nebo provozovnami, ale usilovně pracujeme.

Přes Cvak se dají provádět jen jednorázové platby, to znamená, že na váš QR kód (nebo NFC čip uvnitř NFC karty), v jednu chvíli zaplatí jen jeden člověk. Takže si ho například nemůžete překopírovat na web a nechat lidi platit odtamtud. Cvak se proto nejvíce hodí pro placení na místě: když zákazník nechce nebo nemůže zaplatit přes NFC, prostě si načte váš kód přímo z vaší karty nebo telefonu. Pokud hledáte platební bránu pro platby online, musíte se poohlédnout jinde.

Cvak jsme vymýšleli jako službu pro české podnikatele, takže si ho pořídíte jen, pokud máte české IČO a účet v korunách. Můžete na něj samozřejmě přijímat klidně i platby v eurech nebo jiné měně, ale převedou se vám na koruny.

A pro pořádek ještě dodáme, že platby kartou a vypořádávání plateb uskutečněných přes Cvak pro nás řeší společnost Global Payments s.r.o. Pokud se rozhodnete Cvak používat, na začátku na pár ťuknutí uzavřete v aplikaci smlouvu jak s ní, tak s námi.

Co je to Cvak?

Je to nový způsob, jak platit a nechat si platit. Místo drahého terminálu nebo nepraktické hotovosti stačí obchodníkovi naše aplikace a zákazníkovi chytrý telefon s připojením na internet. Peníze si mezi sebou pošlou jako platbu na účet nebo jako platbu kartou. Rychle, levně a bezpečně.

Jak si můžu Cvak pořídit?

Jednoduše. Napřed si stáhnete aplikaci z Google Play nebo App Store. V ní si pak Cvak aktivujete, podepíšete smlouvu s námi i naší spřátelenou společností Global Payments a zažádáte si o NFC kartu. To všechno na pár ťuknutí. Jakmile aktivací projdete, můžete si hned nechat přes Cvak zaplatit. Stačí zákazníkům ukázat QR kód, který si vytvoříte v aplikaci. Za pár dní vám pak obyčejnou poštou na adresu dorazí NFC karta a zákazníci vám budou moci platit přes ni.

Jaké vybavení potřebuji, když chci Cvak používat?

Aby vám Cvak fungoval, stačí jen chytrý telefon nebo tablet, připojení k internetu a bankovní účet u jakékoliv banky v Česku. Navíc vám k němu dáme šikovnou NFC kartu, která slouží obdobně jako terminál. Díky ní nemusíte kvůli každé platbě hledat v aplikaci svůj QR kód pro příjem plateb. Žádost o NFC kartu vyřídíte přímo v aplikaci, až si budete Cvak aktivovat, a pošleme vám ji na adresu, kterou nám zadáte. Karta vám pak přijde do pár pracovních dní poštou.

Kolik mě bude používání Cvaku stát?

Se Cvakem platíte, jen když někdo zaplatí vám. A to přesně 0,8 % z platby. Takhle jednoduché to je pro všechny obchodníky, všechny druhy plateb, karet i všechny účty. Žádné skryté poplatky. Ani nám, ani nikomu jinému.

Opravdu vždycky zaplatím se Cvakem jen 0,8 % z jakékoliv platby?

Ano, vždycky. A je jedno, jestli vám zákazník zaplatí kartou nahranou v telefonu, na účet, nebo přes platební bránu klasickou kartou zadáním karetních údajů. Takže když prodáte něco za 100 Kč, my vám z nich odečteme jen 80 haléřů a zbylých 99,20 Kč je jenom vašich.

Žádné další poplatky u nás nenajdete. V těch 0,8 % už jsou zahrnuté poplatky za zpracování platby, poplatky karetní společnosti i mezibankovní poplatky. A náklady na terminál, které jsou ale u nás na rozdíl od ostatních společností nulové. Prostě kromě těch 0,8 % už nikomu nic jiného neplatíte.

A poslední dobrá zpráva je, že u nás nenajdete ani žádné další podmínky, které musíte plnit. Je nám jedno, jak často vám lidé platí a kolik peněz u vás nechají. Stejně tak neřešíme, jestli vám platí českou kartou, zahraniční, nebo služební. Platba je u nás prostě platba, ze všech zaplatíte stejně a platit si můžete nechat tolik a tak často, jak potřebujete. Miliony týdně, ale klidně i pár tisíc za rok.

Kde zjistím, kolik peněz mi přišlo od zákazníků na účet?

Stav každé platby uvidíte hned ve své aplikaci Cvak. A měsíčně najdete ve svém profilu shrnutí, které vám pošleme i jako výpis v PDF mailem.

Za jak dlouho mi dorazí peníze na účet?

Peníze dorazí na účet do druhého pracovního dne ráno.

Můžu mít více aplikaci na více zařízení současně?

Momentálně lze mít aplikaci Cvak jen na jednom mobilním zařízení (mobilní telefon nebo tablet). Do budoucna plánujeme rozšíření.

Jak si Cvak zruším?

Na pár cvaknutí a zdarma. Stačí nám z mailu, který máte zadaný v aplikaci, napsat „Prosím o zrušení služby Cvak“. O zbytek už se postaráme my. Smlouvu vám zrušíme 30. den od chvíle, kdy nám mail pošlete, a ještě o den dříve vám přestane fungovat aplikace.

Jak placení Cvakem vypadá? Máte video?

Video máme a můžete ho vidět. Mrkněte na odkaz.

Můžu si Cvak napojit na svoje pokladny?

Zatím bohužel ne, ale pracujeme na tom, aby to tam časem cinklo. Až to bude, určitě dáme vědět.

Jaký mobil nebo tablet potřebuji, aby mi Cvak fungoval?

Na zařízeních Apple vám bude Cvak bez problémů šlapat, pokud máte alespoň

  • iPhone 7 verze OS 15.1.8.,
  • iPad 5. generace,
  • iPad Air 2
  • nebo jakýkoliv iPad Pro.

U Androidu vám stačí mobil nebo tablet s operačním systémem Android 7 – Nougat nebo novějším.

Pro jistotu dodáme, že systém na vašem zařízení musí být bez neoficiálních úprav, tedy bez takzvaného rootování nebo jailbreaku.

Mám neobvyklé podnikání, můžu i tak Cvak používat?

Obecně se dá říct, že když podnikáte v něčem, co je legální a zároveň etické, nejspíš můžete Cvak používat bez problémů. Pokud váháte, prostě to vyzkoušejte a uvidíme. Založení Cvaku není nic složitého a je zdarma, takže za pokus doslova nic nedáte.

Může si Cvak založit každý, nebo je to nějak omezené?

Cvak tu je pro každého, kdo má české podnikání. Aby se vám povedlo si ho založit napoprvé, překontrolujte si, že

  • jste fyzická osoba, podnikatel nebo právnická osoba,
  • máte funkční české IČO,
  • máte účet v korunách u banky, která působí v Česku,
  • a nepodnikáte v nějakém odvětví, které Cvak nepodporuje.

Pak už potřebujete jen chytrý mobil nebo tablet, připojení k internetu a vlastní mailovou adresu.

Můžou mi lidé platit hned, jak si Cvak stáhnu?

To úplně ne, od stažení aplikace do první platby to většinou trvá tak týden. Proč? Protože i když se pro vás a vaše zákazníky snažíme celý Cvak udělat co nejjednodušší, na úplném začátku před trochou byrokracie neutečete. Jde přece jen o práci s penězi a musíme společně splnit nějaká pravidla a vyhovět zákonům. Vás čeká především vyplnění pár formulářů, nahrání osobních dokladů, podpis smlouvy přes SMS a odeslání 1 Kč z účtu, který chcete se Cvakem propojit a který je vedený na vaše jméno. To se většinou dá stihnout za dvakrát pět minut, mezi kterými si možná dáte den dva přestávku, než s kolegy z Global Payments všechno zkontrolujeme. A na konci nás čeká další ověřování a nastavení, které také může pár dní zabrat. Děláme alevšechno pro to, aby pro vás byl Cvak připravený co nejdříve.

Co všechno musím udělat, aby mi lidé mohli platit?

Není toho tolik, jen občas chvíli trvá, než všechno schválíme a dostaneme se k dalšímu kroku. Takže: napřed si stáhnete naši aplikaci. Pak je potřeba ji otevřít a registrovat se, což ale v zásadě znamená jen to, že nám na sebe dáte mail a telefon. Skoro hned poté vás čeká uzavření smlouvy se společností Global Payments, která nám pomáhá přijímat platby kartou a vypořádávat přijaté platby vašich zákazníků. Té vyplníte potřebné údaje o sobě i svém podnikání a v Global Payments si pak dají nejvíce dva pracovní dny na ověření všech informací. Pak vás mailem poprosí o doplnění pár podrobností, nahrání dalšího dokladu totožnosti a podepsání smlouvy, které zvládnete jednoduše přes SMS. Nakonec potvrdíte číslo svého účtu tak, že z něj pošlete 1 korunu.

Až všechno vyplníte, potvrdíte a odešlete, můžete si dát nohy na stůl a čekat, až do Global Payments dopluje vaše 1 Kč. Jakmile se to stane, do dvou dnů by vám měli poslat potvrzení, že máte smlouvu uzavřenou, a současně s ním i přístupy do klientského portálu. Zároveň dostanete uvítací mail i od nás z info@cvak.cz a rovnou si v aplikaci vyberete, kam vám pošleme NFC kartu, přes kterou vám mohou zákazníci platit. Ta k vám bude poštou putovat většinou čtyři pracovní dny. Ale dokud nedorazí, můžete platby přijímat i přes QR kód, který si vytvoříte v aplikaci.

Když to sečteme, tak pokud smlouvu podepíšete co nejrychleji, za čtyři pracovní dny od stažení Cvaku vám můžou lidé platit a do osmi pracovních dnů by vám měl Cvak šlapat v plné parádě včetně NFC karty. A když půjde všechno hladce, můžeme to stihnout i dříve.

Můžu platby přes Cvak přijímat dříve, než dostanu NFC kartu?

Ano. Jakmile vám pošleme mail, že je pro vás služba připravená, stačí se už jen zaregistrovat v aplikaci a je to. Než vám karta dorazí, necháte si platit jednoduše přes QR kód, který vám aplikace vytvoří. Na NFC kartě za pár dní najdete ten samý.

Kdy a jak dostanu NFC kartu?

NFC kartu vám pošleme nejpozději do 4 pracovních dní od chvíle, kdy o ni zařádáte v aplikaci. Odesíláme přes Českou poštu obyčejnou zásilkou.

Můžu mít více NFC karet?

Momentálně lze mít jen jednu NFC kartu. Do budoucna plánujeme rozšíření.

Kam mám NFC kartu umístit?

NFC kartu můžeze úmístit, kam se Vám to hodí nejvíce. Nelepte ji na kovové povrchy a elektronická zařízení, to může způsobit nefunkčnost NFC čipu.

Kam se mohu obrátit, když budu mít akutní problém?

Zavolejte nám v pracovní dny od 8 do 17 hodin na 542 222 542 nebo napište na info@cvak.cz.

Kdo a jak se mnou může vyřídit reklamaci konkrétní platby?

Stačí, když nám zavoláte v pracovní dny od 8 do 17 hodin na 542 222 542, a my rádi se vším pomůžeme. Můžete nám samozřejmě i napsat na info@cvak.cz.

Musí být zákazník klientem Air Bank, aby přes Cvak zaplatil?

Vůbec ne. Cvak je tu pro každého, kdo má platební kartu a internet v mobilu.

Zaplatí u mě zákazník přes Cvak i platební kartou?

Ano, pokud má kromě karty ještě telefon nebo tablet s přístupem k internetu. Buď může kartou zaplatit přes Apple Pay nebo Google Pay, anebo z ní opsat údaje ručně, podobně jako při platbě v e-shopu.

Potřebuje zákazník speciální aplikaci na placení přes Cvak?

Nepotřebuje. Stačí mu chytrý telefon s připojením k internetu a mobilní bankovnictví banky, která si se Cvakem rozumí, anebo platební karta. Nejlépe nahraná v telefonu, ale zvládnete to i s plastovou.

Jak se dozvím, že platba za zboží nebo službu proběhla úspěšně?

Aplikace Cvak vám hned ukáže, jestli platba proběhla úspěšně. A všechny platby pak máte přehledně uložené ve svém profilu, platby z účtu na účet uvidíte v přehledu až po půlnoci.

Jak zaplatí zákazník přes QR kód v aplikaci nebo na NFC kartě?

Zákazník musí QR kód načíst foťákem nebo čtečkou QR kódů. Ne přes své mobilní bankovnictví - to mu nebude fungovat.

Jak probíhá platba na straně zákazníka / Co dělat, když zákazníkovi nejde zaplatit

Do aplikace zadáte částku, kterou má zákazník zaplatit. Zákazník přiloží svůj chytrý telefon k Cvak NFC čipové kartě a počká na notifikaci. Je potřeba, aby měl zákazník zapnutá mobilní data nebo být připojen na wifi, a zároveň aby měl v telefonu zapnutou funkci NFC. Zároveň, aby k NFC kartě přikládal telefon s odemčeným displayem a neměl přitom otevřenou Peněženku Google, Apple nebo jinou aplikaci. Následně se v jeho telefonu objeví výzva k zaplacení. Vybere si, zda chce použít platbu z účtu (pokud má účet u Air Bank) nebo přes Apple Pay či Google Pay, nebo podobně jako na eshopu tak, že přepíše do okna platební brány údaje o své platební kartě (dlouhé číslo karty, platnos do a krátky třímístní CVC kód (zpravidla vzadu na kartě). Platbu potvrdí a hotovo. Pokud se zákazníkovi nedaří zaplatit přes NFC čip, nabídněte mu naskenování QR kódu (ať už na NFC kartě nebo ve vaší aplikaci Cvak). QR kód musí skenovat přes aplikaci foťáku nebo čtečku QR kódů, nikoliv v mobilním bankovnictví.

Kam si mám nalepit samolepku, kterou jste mi poslali společně s NFC kartou?

Samolepka slouží k tomu, aby vaše zákazníky upozornila, že u vás můžou platit Cvakem. Umístěte ji kamkoliv, kde bude na očích. Samolepka funguje oboustranně, a můžete si ji proto nalepit i na vnitřní stranu skleněných dveří.

Proč nejde zaplatit chytrými hodinkami?

Placení hodinkami a mobilem jsou na první pohled podobné, ale technologie za nimi se trochu liší. Při placení hodinkami si od nich terminál načte potřebná data a dál s nimi pracuje. Karta, kterou používá Cvak, funguje jen jako NFC vysílač, takže si data z hodinek načíst nemůže. Potřebuje zařízení, které dokáže NFC naopak číst, což je právě chytrý telefon nebo tablet. Chápeme, že to může být pro zákazníky omezující. Ale právě díky tomu, že NFC karta je na výrobu a údržbu výrazně levnější než terminál, pro vás může být i Cvak levnější než většina terminálů.

Dá se přes Cvak zaplatit stravenkami?

Těmi papírovými to nepůjde, ale elektronické stravenky společnosti Mastercard nebo Visa nejsou problém. Stačí, když se u té společnosti, jejíž stravenky chcete přijímat, registrujete a předáte jí své merchant ID, kterým se přihlašujete do Merchant Portálu u Global Payments. Najdete ho také v mailu, který vám od Global Payments přišel při registraci do Cvaku, a na všech výpisech.

Jak se dá zákazníkovi vrátit platba?

Zatím to bohužel nejde jinak než v hotovosti nebo na účet z vašeho bankovnictví. Pracujeme ale na tom, aby se platby daly co nejdříve vracet na ťuknutí přímo z naší aplikace.

Co dělat, když omylem zákazníkovi naúčtuji jinou částku?

Jestli už vám zákazník zaplatil, prostě mu vraťte peníze v hotovosti a zadejte novou platbu se správnou částkou. V dohledné době půjde platbu vrátit přímo v aplikaci, takže se peníze klientovi odešlou rovnou na účet.

Řeším se zákazníkem reklamaci platby kartou neboli chargeback. Co všechno musím udělat?

Napřed nám v pracovní den mezi 8. a 17. hodinou zavolejte na 542 222 542. My vaši žádost předáme společnosti Global Payments, která se pro nás stará o platby kartou. Všechno potřebné se pak dozvíte od ní. Aby všechno dobře dopadlo, spolupracujte s ní prosím na šetření.

Kde najdu potvrzení, jestli zákazník zaplatil?

To, jestli platba proběhla úspěšně, by vám měla vždy ukázat naše aplikace. Platby kartou si můžete také hned překontrolovat v zákaznickém portálu Global Payments, který najdete pod názvem Merchant Portál. Platby kartou tam uvidíte hned, platby z účtu na účet ale až po půlnoci.

Co dělat, když se zákazníkům nedaří zaplatit přes NFC?

Podívejte se na návod, co má zákazník udělat anebo podobný návod najdete v aplikaci Cvak na obrazovce Probíhající platba pod tlačítkem "Co má zákazník udělat".

První pomoc je jednoduchá: u Androidů je potřeba platit s odemčenou obrazovkou, u iPhonů funguje NFC čip nejlépe, když jim svítí obrazovka a jsou takzvaně probuzené, ale ještě ne odemčené.

Pokud tohle neklapne, společně překontrolujte, jestli nemá zákazník zapnutý Apple Pay, Google Pay, foťák nebo nějakou jinou aplikaci, která by si mohla NFC uzurpovat jen pro sebe. Třeba na otevírání hotelových dveří. Pro jistotu můžete zavřít všechny aplikace na pozadí. Pak už by platba měla projít skoro určitě.

Když ale nepomůže ani to, ještě zákazníka poproste, ať mrkne do nastavení telefonu, jestli nemá náhodou NFC úplně vypnuté. Většina Androidů a novějších iPhonů ho má sice ve výchozím nastavení zapnuté, ale jistota je jistota. Protože kdo z nás si něco v telefonu někdy nevypnul omylem, ať hodí nabíječkou. A samozřejmě platí, že nejde platit ani telefonem, který je v leteckém módu nebo má vypnuté připojení k internetu. Jakmile bude telefon připojený k internetu, NFC povolené, aplikace na pozadí shozené a obrazovka odemčená nebo probuzená, nemělo by úspěšnému zacvakání stát nic v cestě.

A dobrá zpráva na konec: i kdybyste NFC platbu nezprovoznili, nic hrozného se neděje. Zákazník u vás pořád může jednoduše zaplatit přes QR kód. Jen nezapomeňte, že ho musí načíst normálně foťákem nebo čtečkou kódů, ne v mobilním bankovnictví.

Proč potřebuji mít uzavřenou smlouvu s Global Payments, aby mi lidé mohli platit přes Cvak?

Jednoduše proto, že kolegové z Global Payments s.r.o., nám pomáhají přijímat platby kartou a vypořádávat přijaté transakce od vašich zákazníků a tím dostat jejich peníze k vám. Pro vás jde v podstatě o formalitu, aby bylo všechno právně v pořádku.Smlouvu navíc uzavřete napřímo v aplikaci už během toho, kdy si Cvak budete aktivovat. Takže žádné strachy, až na úplné výjimky budete všechno řešit pohodlně přes nás v mobilu nebo tabletu.

Už s Global Payments smlouvu mám, mění to něco?

I když už jednu smlouvu máte, na používání Cvaku to nic nemění. Stáhněte a aktivujte si ho stejně jako kdokoliv jiný, včetně jednoduchého uzavření nové smlouvy s Global Payments. Přes nás totiž dostanete jiné podmínky a takhle to budete mít jednodušší, než kdybychom museli řešit úpravu smlouvy, kterou už máte.

Co mám dělat, když si s něčím nevím rady, chci změnit nějaké nastavení nebo Cvak úplně zrušit?

Stačí, když nám napíšete na info@cvak.cz nebo v pracovní den mezi 8. a 17. hodinou zavoláte na 542 222 542. Se vším vám rádi pomůžeme.

Jsem zákazník Global Payments a platím u nich více než 0,8 %. Když si pořídím Cvak, zlevní mi to i terminál a platební bránu od Global Payments?

To bohužel ne. Jednotná cena 0,8 % platí jen pro platby, které přijmete přes Cvak. U Global Payments budete mít podmínky pořád stejné.

Na stránkách Global Payments je jiný ceník, než jaký máte vy. Který pro mě tedy platí?

Za platby, které přijmete přes Cvak, platíte vždy jen 0,8 %. Ceník na stránkách Global Payments platí jen pro jejich přímé zákazníky. Třeba když si u nich někdo pořídí terminál.

Jak změním název podnikání? Ten, co se zadával při registraci a zákazníkům se objevuje při placení a ve výpisu z účtu.

Stačí napsat mailem na info@globalpayments.cz, jaký název si přejete. Naši kolegové vám ho rádi změní.

Může se stát, že mi Cvak nebo Global Payments vypoví smlouvu, když budu přijímat málo plateb?

Určitě ne. U nás nemusíte přijmout platby za statisíce měsíčně ani plnit jiné absurdní podmínky. Cvak prostě využíváte, jak potřebujete. Když vám přes Cvak opravdu dlouho nikdo nezaplatí, může se stát jenom to, že vám zavoláme, abychom se přeptali, jestli všechno funguje, jak má. A případně vám s čímkoliv pomohli, kdyby to bylo potřeba.

Co přesně ta NFC karta je, jak funguje a jak ji mám používat?

NFC kartu od nás dostáváte místo platebního terminálu. Má v sobě NFC čip, který umí do telefonu vašeho zákazníka poslat informace o platbě. To znamená, že pokud má zákazník povolené NFC, stačí mu telefon přiložit ke kartě a podrobnosti platby se mu do telefonu samy načtou. Pak už je jen potvrdí a má hotovo. Pokud zákazník NFC nemá nebo ho nechce používat, může si údaje o platbě jednoduše stáhnout i přes QR kód, který na kartě máte. Obě možnosti jsou rovnocenné, klidně nechte zákazníka vybrat, co je pro něj pohodlnější.

Můžete mi NFC kartu poslat na jinou adresu? Mám ji v aplikaci zadanou špatně.

Samozřejmě, není problém. Zavolejte nám v pracovní den mezi 8. a 17. hodinou na 542 222 542 nebo napište na info@cvak.cz. Postaráme se o to, aby vám NFC karta dorazila, kam si řeknete.

Něco mi ve Cvaku chybí. Kdy to do aplikace doplníte?

Pracujeme na tom, aby byl Cvak pořád lepší a lepší. Co teď zrovna máme v dílně?

  • Během dubna doplníme do přehledu v aplikaci součet plateb. A protože Cvak už vám umí vyfiltrovat platby za nějaké období, brzy vám je díky tomu dokáže i sečíst.
  • K jednotlivým platbám časem půjde přidávat variabilní symbol, ať se v nich lépe vyznáte.
  • Plánujeme Cvak přizpůsobit i pro podniky s více pokladnami nebo pobočkami. To znamená možnost více NFC karet a propojených telefonů a tabletů na jedno IČO.
  • A také vám umožníme vrátit zákazníkovi platbu na ťuknutí přímo z aplikace. Ať nemusíte hotovost řešit ani při reklamacích nebo špatně zadaných částkách.