Nejčastější otázky

S čím vám můžeme pomoci?

O službě Cvak

Pro koho je Cvak určený?

Co je to Cvak?

Jak si můžu Cvak pořídit?

Co potřebuji za vybavení, abych mohl Cvak používat?

Kolik mě bude používání Cvaku stát?

Kde zjistím, kolik peněz mi přišlo od zákazníků na účet?

Za jak dlouho mi dorazí peníze na účet?

Můžu mít více aplikaci na více zařízení současně?

Jak službu Cvak zruším?

O NFC kartě

Můžu platby přes Cvak přijímat dříve, než dostanu NFC kartu?

Kdy a jak dostanu NFC kartu?

Můžu mít více NFC karet?

Kam mám NFC kartu umístit?

Rychlá pomoc

Kam se mohu obrátit, když budu mít akutní problém?

Průběh placení se zákazníkem

Kdo a jak se mnou může vyřídit reklamaci konkrétní platby?

Musí být zákazník klientem Air Bank, aby přes Cvak zaplatil?

Může zákazník přes Cvak zaplatit i platební kartou?

Potřebuje zákazník speciální aplikaci na placení přes Cvak?

Jak se dozvím, že platba za zboží nebo službu proběhla úspěšně?

Jak zaplatí zákazník přes QR kód v aplikaci nebo na NFC kartě?

Jak probíhá platba na straně zákazníka / Co dělat, když zákazníkovi nejde zaplatit

Kam si mám nalepit samolepku, kterou jste mi poslali společně s NFC kartou?

Pro koho je Cvak určený?

Hlavně pro podnikatele, kteří své služby nabízejí osobně jako kadeřníci, kosmetičky, maséry, trenéři, řemeslníci, stánkaři na trzích, nebo malé podniky, ve kterých je majitel často také obsluhou, jako jsou vinárny, bistra nebo trafiky. Každý podnikatel totiž může využívat právě jednu aplikaci Cvak propojenou s jedním zařízením (telefonem nebo tabletem) a jednou NFC kartou. A zákazník zaplatí pouze tomu, kdo má ve svém zařízení aplikaci Cvak staženou. Už ale intenzivně pracujeme na tom, aby Cvak sloužil i obchodníkům s více zaměstnanci nebo provozovnami. Cvak slouží jen pro platby na místě, ne na internetu. To znamená třeba, že QR kód nelze kopírovat z aplikace nebo karty na web, ale zákazník jej musí načíst přímo z karty nebo aplikace. Cvak si mohou pořídit pouze podnikatelé s českým IČO. V průběhu aktivace Cvaku je potřeba uzavřít smlouvu se společností Global Payments s.r.o., která s námi na tomto platebním řešení spolupracuje.

Co je to Cvak?

Je to nový způsob, jak platit a nechat si platit. Místo drahého terminálu nebo nepraktické hotovosti stačí obchodníkovi naše aplikace a zákazníkovi chytrý telefon s připojením na internet. Peníze si mezi sebou pošlou jako platbu na účet nebo jako platbu kartou. Rychle, levně a bezpečně.

Jak si můžu Cvak pořídit?

Stačí se nám ozvat a my Vám ho pomůžeme co nejdřív rozběhnout. Vyplňte krátký formulář a je to.

Co potřebuji za vybavení, abych mohl Cvak používat?

Aby vám Cvak fungoval, stačí jen chytrý telefon nebo tablet, připojení k internetu a bankovní účet u jakékoliv banky v Česku. Navíc vám k němu dáme šikovnou NFC kartu, která funguje podobně jako terminál. Díky ní nemusíte kvůli každé platbě hledat v aplikaci svůj QR kód pro příjem plateb.

Kolik mě bude používání Cvaku stát?

Se Cvakem platíte, jen když někdo zaplatí vám. A to přesně 0,8 % z platby. Takhle jednoduché to je pro všechny obchodníky, všechny druhy plateb, karet i všechny účty. Žádné skryté poplatky. Ani nám, ani nikomu jinému.

Kde zjistím, kolik peněz mi přišlo od zákazníků na účet?

Stav každé platby uvidíte hned ve své aplikaci Cvak. A měsíčně najdete ve svém profilu shrnutí, které vám pošleme i jako výpis v PDF mailem.

Za jak dlouho mi dorazí peníze na účet?

Peníze dorazí na účet do druhého pracovního dne ráno.

Můžu mít více aplikaci na více zařízení současně?

Momentálně lze mít aplikaci Cvak jen na jednom mobilním zařízení (mobilní telefon nebo tablet). Do budoucna plánujeme rozšíření.

Jak službu Cvak zruším?

Na pár cvaknutí. Prostě si o to v aplikaci zažádáte a my vám Cvak zdarma zrušíme. Výpovědní doba je 30 dnů, jinak vás ve Cvaku žádná smlouva nedrží. Aplikace vám přestane fungovat den před zrušením u Global Payments s.r.o.

Můžu platby přes Cvak přijímat dříve, než dostanu NFC kartu?

Ano. Jakmile vám pošleme mail, že je pro vás služba připravená, stačí se už jen zaregistrovat v aplikaci a je to. Než vám karta dorazí, necháte si platit jednoduše přes QR kód, který vám aplikace vytvoří. Na NFC kartě za pár dní najdete ten samý.

Kdy a jak dostanu NFC kartu?

NFC kartu vám pošleme nejpozději do 4 pracovních dní od chvíle, kdy o ni zařádáte v aplikaci. Odesíláme přes Českou poštu obyčejnou zásilkou.

Můžu mít více NFC karet?

Momentálně lze mít jen jednu NFC kartu. Do budoucna plánujeme rozšíření.

Kam mám NFC kartu umístit?

NFC kartu můžeze úmístit, kam se Vám to hodí nejvíce. Nelepte ji na kovové povrchy a elektronická zařízení, to může způsobit nefunkčnost NFC čipu.

Kam se mohu obrátit, když budu mít akutní problém?

Zavolejte nám v pracovní dny od 8 do 17 hodin na 542 222 542 nebo napište na info@cvak.cz.

Kdo a jak se mnou může vyřídit reklamaci konkrétní platby?

Stačí, když nám zavoláte v pracovní dny od 8 do 17 hodin na 542 222 542, a my rádi se vším pomůžeme. Můžete nám samozřejmě i napsat na info@cvak.cz.

Musí být zákazník klientem Air Bank, aby přes Cvak zaplatil?

Vůbec ne. Cvak je tu pro každého, kdo má platební kartu a internet v mobilu.

Může zákazník přes Cvak zaplatit i platební kartou?

Ano. Může jednoduše použít kartu nahranou v chytrém telefonu do Google Pay nebo Apple Pay. Ale stačí i opsat údaje z plastové karty ručně.

Potřebuje zákazník speciální aplikaci na placení přes Cvak?

Nepotřebuje. Stačí mu chytrý telefon s připojením k internetu a mobilní bankovnictví banky, která si se Cvakem rozumí, anebo platební karta. Nejlépe nahraná v telefonu, ale zvládnete to i s plastovou.

Jak se dozvím, že platba za zboží nebo službu proběhla úspěšně?

Aplikace Cvak vám hned ukáže, jestli platba proběhla úspěšně. A všechny platby pak máte přehledně uložené ve svém profilu, platby z účtu na účet uvidíte v přehledu až po půlnoci.

Jak zaplatí zákazník přes QR kód v aplikaci nebo na NFC kartě?

Zákazník musí QR kód načíst foťákem nebo čtečkou QR kódů. Ne přes své mobilní bankovnictví - to mu nebude fungovat.

Jak probíhá platba na straně zákazníka / Co dělat, když zákazníkovi nejde zaplatit

Do aplikace zadáte částku, kterou má zákazník zaplatit. Zákazník přiloží svůj chytrý telefon k Cvak NFC čipové kartě a počká na notifikaci. Je potřeba, aby měl zákazník zapnutá mobilní data nebo být připojen na wifi, a zároveň aby měl v telefonu zapnutou funkci NFC. Zároveň, aby k NFC kartě přikládal telefon s odemčeným displayem a neměl přitom otevřenou Peněženku Google, Apple nebo jinou aplikaci. Následně se v jeho telefonu objeví výzva k zaplacení. Vybere si, zda chce použít platbu z účtu (pokud má účet u Air Bank) nebo přes Apple Pay či Google Pay, nebo podobně jako na eshopu tak, že přepíše do okna platební brány údaje o své platební kartě (dlouhé číslo karty, platnos do a krátky třímístní CVC kód (zpravidla vzadu na kartě). Platbu potvrdí a hotovo. Pokud se zákazníkovi nedaří zaplatit přes NFC čip, nabídněte mu naskenování QR kódu (ať už na NFC kartě nebo ve vaší aplikaci Cvak). QR kód musí skenovat přes aplikaci foťáku nebo čtečku QR kódů, nikoliv v mobilním bankovnictví.

Kam si mám nalepit samolepku, kterou jste mi poslali společně s NFC kartou?

Samolepka slouží k tomu, aby vaše zákazníky upozornila, že u vás můžou platit Cvakem. Umístěte ji kamkoliv, kde bude na očích. Samolepka funguje oboustranně, a můžete si ji proto nalepit i na vnitřní stranu skleněných dveří.